Bryt ihop och försök igen...

På mindre än 5minuter har Selma lyckats bryta ner allt mitt tålamod och i stort sett hela mig.
Vi brukar alltid gå ut på gården en sväng direkt när vi vaknat för att hon ska få kissa (sen går vi såklart ut igen efter frukost så jag hunnit klä på mig) men jag brukar alltid ha henne lös och det har inte vart några problem alls på jätte länge, så varför skulle det vara det idag?
Men nu bestämde sig tydligen damen för att det var dags att få ett ordentligt rus och stängde av öronen helt!! Och då blir jag ställd i en situation där det är lönlöst att försöka få tag på henne eftersom det inte finns en chans i världen att jag får tag på henne. Men vad ska man göra när en hund inte lyssnar då? Oftast går jag därifrån men idag följde hon inte med och jag kan inte lämna en hund ute ensam när grindar inte är stängda (någon smart person har lämnat dom öppna när snön kom så dom är alltså fast snöade).
Till slut tog iaf mitt tålamod slut och ja valde att gå till altandörren och då funkade det bra att följa med så då kunde jag plötsligt inte straffa henne längre eftersom hon faktiskt gjorde som jag ville...
Blev så otroligt frustrerad på hela situationen så jag bröt ihop och va riktigt förbannad, men då kommer såklart det lilla monstret och lägger sig tätt tätt intill en och då kan man ju inte vara arg längre!
Nu har vi verkligen fått något att träna på både jag och Selma

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: